Nove vještine za zapošljavanje u turizmu
Ako si nezaposlena osoba i imaš između 18 i 29 godina, na pravom si mjestu.
Kroz organizaciju besplatnih radionica u sklopu projekta „Nove vještine za zapošljavanje u turizmu“ mlade osobe u NEET statusu ojačale su svoje socijalne i komunikacijske vještine i bolje se pripremle za novi posao. Naučili su kako učinkovito rješavati probleme, kako upravljati vremenom i biti dobar timski igrač te kako postati sam svoj šef i što znači biti dobar poduzetnik. Nove vještine će ti pomoći pri zapošljavanju i samozapošljavanju u turizmu.
Radionice su se sastojale od tri modula:
MODUL 1 – Socijalne i komunikacijske vještine
MODUL 2 – Povećanje zapošljivosti i konkurentnosti na tržištu rada u sektoru turizma
MODUL 3 – Start-up poduzetništvo u sektoru turizma
Preuzmi materijale s radionica:
1. SOCIJALNE I KOMUNIKACIJSKE VJESTINE
Ovaj projekt je proveden uz financiranje Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
Više o projektu:
Projekt “Nove vještine za zapošljavanje u turizmu” nastoji pružiti podršku mladima u NEET statusu na poticanje njihove socijalne uključenosti, te njihovom razvoju socijalnih, komunikacijskih i poduzetničkih vještina i kompetencija koje neosporno doprinose njihovoj konkurentnosti na tržištu rada u sektoru turizma, s krajnjim ciljem poticanja njihovog zapošljavanja i samozapošljavanja kako bi postali aktivni članovi društva.
Opći cilj projekta vezan je uz poticanje socijalne uključenosti i razvoj socijalnih vještina te komunikacijskih i poduzetničkih kompetencija mladih u NEET statusu. S obzirom na to da je projekt direktno usmjeren na mlade ljude u NEET statusu i to u dobi između 18 i 29 godina, projekt za cilj ima i rješavanje izazova ograničenog pristupa dodatnom obrazovanju, osposobljavanju i zapošljavanju s kojima se ovi mladi suočavaju. Također, provedbom projekta dodatno se jača informiranost udruga mladih i za mlade o problemima koji prate mlade u NEET statusu, a dodatno se i jačaju kapaciteti navedenih udruga za razvoj novih izvaninstitucionalnih programa i inicijativa za mlade u NEET statusu
Posebice treba naglasiti da je NEET skupina mladih svakako ranjiva kategorija dugotrajno nezaposlenih i obeshrabrenih mladih ljudi.
Specifični ciljevi projekta su:
- Podizanje razine informiranosti mladih u NEET statusu o njihovim pravima i programima neformalnog obrazovanja (razvoj vještina, znanja, kompetencija za zapošljavanje i samozapošljavanje u sektoru turizma, socijalno uključivanje) koja im se nude u lokalnoj zajednici, a u svrhu njihove veće konkurentnosti na tržištu rada
- Jačanje informiranosti i kapaciteta udruga mladih i za mlade za razvoj novih izvaninstitucionalnih programa za mlade u NEET statusu te informiranje šire javnosti o navedenim programima i inicijativama, s krajnjim ciljem poticanja aktivnog građanstva među mladima
Snižavanje stope nezaposlenosti mladih i nastojanje da se što veći broj mladih ljudi u Europi učinkovitije uključi u svijet rada u središtu je programa politike EU-a. Gospodarska kriza dovela je do visoke stope nezaposlenosti mladih, a time i njihove isključenosti. Prijelaz mladih osoba iz škole na posao opterećen je posebnim problemima. Posljedica toga su relativno niske stope zaposlenosti, visoka nezaposlenost i visoke stope mladih osoba koje nisu zaposlene, ne obrazuju se i ne osposobljavaju (NEET-ovi). Nezaposlenost mladih osjetljivija je na kretanja u poslovnom ciklusu nego nezaposlenost odraslih. Budući da su mlade osobe novi sudionici na tržištu rada s ograničenim radnim iskustvom, manja je vjerojatnost da će pronaći posao, često se zapošljavaju na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme i ugovora o radu s nepunim radnim vremenom ili sudjeluju u pripravničkom programu, te ih se lakše otpušta ako je gospodarski ciklus slab. Veliki broj mladih radnika nesvojevoljno radi na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme i često u takvim slučajevima imaju poteškoća s prelaskom na stalna radna mjesta. Najveći problemi javljaju se prilikom zapošljavanja NEET osoba u sektoru turizma. Za hrvatski turizam 2019. bila je rekordna godina s gotovo 21-im milijunom dolazaka i 108,6 milijuna noćenja (Hrvatska turistička zajednica, 2019). U siječnju 2020. predviđalo se da će ove brojke premašiti 2020. godinu. Očekivao se rast od 3 do 5% s obzirom na 2019., no nakon pojave korona krize zaustavljen je pozitivan rast. U srpnju 2020. ostvareno je 53% dolazaka i 61% noćenja s obzirom na srpanj prošle godine (Hrvatska turistička zajednica, 2020). No i prije pojave korona krize u proljeće 2020. godine, u Hrvatskoj je veliki problem predstavljala nezaposlenost mladih. Za visoke stope nezaposlenosti ove društvene skupine razlozi se mogu pronaći u niskoj potražnji na tržištu rada i obeshrabrenosti mladih prilikom traženja posla. Posljedično, jedan dio mladih želi ostati što dulje u sustavu obrazovanja, dok istovremeno drugi dio čini sve brojnija skupina mladih koja se ne obrazuje, ne radi, niti se stručno usavršava (engl. NEET).
Innovation and Sustainable Development Institute (ISD) organized and actively participated…
The first partner meeting of the OPEN MINDS project was…
Five countries, five partners, 30 curious and knowledge-seeking young content…
Udruga ECHO is now a #PactForSkills member This initiative by…
Jučer smo održali prvi u nizu sastanaka s mladima u…